tisdag 25 oktober 2011

Vägen till Jerusalem

I går läste jag ut boken vägen till Jerusalem. Den är skriven av Jan Guillou och det finns två böcker till i serien och en fristående del. 


Ofta brukar man säga att boken alltid är bättre än filmen men i det här fallet vet jag inte om jag håller med. Den första filmen om Arn heter Tempel riddaren viket är titeln på andra boken. Filmen är baserad på båda böckerna och om jag inte har fel nu så är den andra filmen baserad på den tredje boken. 


Boken är svår att hänga med i och förstå. Det är ingen bok som jag skulle läsa för avkoppling. Jag har lovat mig själv att jag ska läsa om Vägen till Jerusalem när jag blir äldre och jämföra vad jag tycker om den. 




Hittade inte trailern på svenska så den blev på engelska.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar