onsdag 5 oktober 2011

Vad är det som gör att man upplever kändisar som något helt annat än just människor?

Alkohjulet
Den 28/9 - en vecka sedan- var jag och min klass och såg Alkohjulet. Föreställningen var jättebra och jag ska nu försöka att skriva ner mina känslor före, under och efter föreställningen. 
   Redan i somras fick jag reda på att Malin skulle vara med i Alkohjulet. Redan då började jag att längta efter att få se den.
   För ca 4 veckor sedan berättade våra klassföreståndare att vi skulle se den. Då började jag att räkna ner på riktigt.
  När jag stod  utanför Nya China - teatern heter så- och väntade på att vi skulle bli insläppta tänkte jag "Snart händer det på riktigt"
  Väl inne på teatern fick jag syn på två foton från en teater jag sätt på mellanstadiet. Jag blev paff när jag upptäckte att det var Malin som spelat isdrottningen i föreställningen. Den pjäsen kommer jag väl ihåg och jag blev glad av nyheten.
   När dörrarna öppnades och vi fick gå in upptäckte jag att det var Malin som höll upp dörren. Jag blev skakis och berättade min upptäckt för min bästa vän. 
   Föreställningen började och jag njöt. Jag trivdes som fisken i vattnet och under hela tiden var jag rädd att den skulle ta slut. När slutet väl kom och teatern var slut berättade Malin att vi skulle få en lapp med oss hem. När jag hade fått min lapp av henne tog jag tillfället in akt och berättade att jag sätt henne i Markurells i Wadköping, fröken Julie och nu i denna. Under den stunden det tog att berätta detta gick jag från skakis till normal.
  4 andra tjejer från klassen stannade också kvar för att prata med henne men det var mest för att ge respons om teatern. Vi började att prata om föreställningen men kom in på skolan, gymnasiet och saker som rör oss. 
   Tillbaka till frågan "Vad är det som gör att kändisar upplevs som allt annat än just det de är? Människor." I slutet av samtalet hade Malin gått från att vara en kändis till att bli en människa som jobbar som skådespelare. Jag fick också veta att hon har en son som går i samma skola som jag gör.
  Samtalet tog ca 30 minuter och när jag stod och låste upp min cykel tänkte jag högt för mig själv "Nu ska jag hem och skriva." 


 Så här blev det. 




Som alltid när jag skriver så blir det mindre när jag skriver in det på datorn. Allt detta var 3 och en halv A5 sidor och i datorn blev det inte ens mer än en sida.








Dagens låt:


Låten kommer från musikalen Hairspray som jag såg i dag. Nicky Blonsky är fantastisk som Tracy. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar