torsdag 23 juni 2011

C´est la vie

Örebrocupen är över och jag har nu vilat upp mig tillräckligt för att börja skriva igen. 
  Vi kom tre:a i vår grupp och missade A:slutspelet men gick till B:slutspel där vi blev 3:a.
Vi förlorade med 1-0 mot ett finskt lag som gjorde mål med ca 3 minuter kvar. Det värsta av alla var att de var inte ens bra, jag kände mig bra när jag var på planen och det var den ända matchen som jag gjorde det. Men jag tror inte att mina nerver skulle ha klarat om det straffar.
  I måndags åkte jag och Linda till mamma igen för att fira midsommar och träffa Martin. De senaste dagarna har jag ägnat mig åt att läsa "Här ligger jag och blöder" skriven av Jenny Jägerfeld. I går kväll läste jag ut den och jag tycket att den var bra. Lagom lång, lagom mycket kärlek och lagom mycket ilska. Ska försöka skriva om den så snart jag kan. 
   
Även fast jag har sommarlov tycker jag inte att det känns som sommar än. Den där riktiga värmen har inte kommit än och jag har inte badat så även fast datumet säger att det är sommar tycker jag inte att det känns som det.




Dagens låt:
C´est la vie med Hanson, Carson och Malmkvist.

När den låten var med i Melodifestivalen 2004 var jag 7 år och jag älskade den. Jag kommer så väl ihåg när finalen gick, hur jag verkligen ville att de skulle vinna. Istället van den låten som Linda röstade på "Det gör ont" med Lena Philipsson.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar