måndag 13 juni 2011

Förra veckan såg jag tre filmer. En på måndagen, en på torsdagen, en på fredagen. Här lite kort om varje film.

Water for elephants bestämde jag och min bästa vän att vi skulle se 45 min innan den började. 
Filmen är redigerad av Francis Lawrence och Robert Pattinson och Reese Witherspoon har huvudrollerna. 

Jacob ska göra sitt sista prov innan examen så att han blir veterinär men när provet ska börja för han reda på att hans föräldrar har dött i en bilolycka. Istället för att vända tillbaka till skolan, lämnar han sitt gamla hus och hamnar på ett tåg. Det tåget är ett cirkuståg och han får jobb där. Cirkusen fascinerar honom väldigt, det är hans hem. Filmen utspelar sig i 30-talets USA. 
  För mig kommer Robert alltid att vara Edward Cullen och i en scen frågade jag mig själv vad han var rädd för, han är ju vampyr. Då kom jag på att han inte är vampyr utan en 20-årig kille som har allt att vara rädd för. 
  Filmen var så där, inte jättebra men heller inte dålig. Min hjärna hänger inte med när skådespelare byter film. Jag tror att jag inte skulle klara av att se t. ex Daniel Radcliffe i någon annan film än Harry Potter. 

Filmen jag såg på i torsdags kommer jag inte ens ihåg vad den heter. Den köpte jag samma dag för 20 kr på Najz Prajz. 
Filmen handlar om en ung kvinnlig redigerare som blir kär i en 50-årig man. (Hennes pappa när 54) Mer än så tycker jag inte att den handlar om. Eftersom jag inte ens kommer ihåg vad filmen heter kommer jag också snart att glömma handlingen också. Den var som vilken dålig kärleksfilm som helst. 

I fredags morse såg jag och min bästa vän fyra år till. Den har jag redan skrivit om, tryck här om ni vill läsa igen. Filmen var hennes födelsedagspresent och även fast hon fyllde i april visste hon inte vad hon skulle få, bara att det var en film. När filmen gick på bio sa jag till henne att hon inte fick ladda hem den som hon annars skulle ha gjort. 

Dagens låt:
Ratata med låten Paradis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar