fredag 6 maj 2011

Recension-Boom!

Boom! skriven av Mark Haddon 
Jag tror inte att vem som helst skulle läsa en orange bok som heter boom! med en raket på framsidan, men jag lovar att den är bra. Nu tycker jag att det var tur att jag valde att lästa den för att den var bra på ett humoristiskt och fantasifullt sätt. Boken handlar om pojken Jimbo och hans bästa vän Charlie. Genom att avlyssna lärarrummet på skolan så får de reda på att två av deras lärare pratar ett konstigt nästan påhittat språk. Men vuxna är väl för gamla för sådana lekar. Charlie börjar spionera på lärarna medan Jimbo försöker övertala sig att det är en dröm. Drömmen blir till verklighet när Charlie blir kidnappad.
Jag hade stora problem med att hålla mig för skratt när jag läste den och jag börjar fortfarande skratta när jag tänker på den. ”Tyvärr var jag tvungen att använda badrumstvålen med citrondoft, och det gav allt en underlig bismak i ett par dagar.” Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det.   

Detta är en av tre olika typer av recension som jag gjort. Den andra är mer ur tidningsperspektiv och den tredje är ur skolperspektiv. 

Läs och njut... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar