onsdag 12 januari 2011

Romeo & Julia

Som jag tidigare skrev lovade jag att jag skulle skriva mer om musikalen.

Någon gång i februari-mars förra året började SVT sända "Jakten på Julia" och började titta.
Många veckor senare när programmet var slut och Lisette Pagler hade fått rollen som Julia så började drömmen om att se musikalen. 


Fösta var min favorit Ellen, den sprallige blondinen, och jag hoppades att hon skulle vinna länge men det hände något ca två program innan slutet. 



Kristina blev nu min favorit och jag tyckte att hon verkligen var en värdig vinnare. 
Men nu när jag har sätt musikalen så tycker jag att det var bra att Lisette vann för att hon var jätte bra, hon dansade jättebra, hon sjöng sagolikt och hon passade som Julia.

  Bilderna är tagna från:http://juliabloggen.se/ och jag hoppas att jag får använda dom i min blogg. 


Det var först i november när en klasskompis pratade om Romeo & Julia och att fritidsgården skulle åka dit som jag tog chansen och se den. Dom ända skådespelarna som jag då visste skulle vara med var Måns Zelmerlöw, Lisette Pagler och Loa Falkman. Men det visade sig vara många till.
Det ända minsta negativt som jag kan komma på var att det i mellan åt var lite för högt ljud. Det gjorde att jag koncentrerade mig på att det vad för högt ljud och inte vad som sjungdes. 
Det här är ett minne för livet och jag vill alltid komma ihåg känslan jag kände när Julia dör i Romeos armar.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar