tisdag 19 april 2011

Drömmar

Jag har alltid varit fascinerad av drömmar och speciellt den senaste vecka då jag har kommit ihåg vad jag drömt.

För några dagar sen drömde jag att mitt fotbolls lag och jag  var vampyrer och så var varulvarna från twilight med. Rolig dröm. Mer än så kommer jag inte ihåg. Samma natt drömde jag en dröm om mig och min familj, vi var någon stans men jag kom bort från dem och hamnade genom en portal någon annan stans. Under resten av drömmen försökte jag att hitta tillbaka till pappa och mina systrar. Jag kommer speciellt ihåg en scen när jag och en random kille sitter i en trädkoja och kollar ner på pappa som är på ett biodlar möte. (Han är biodlare i verkligheten.) Ungefär här tar  drömmen slut och jag vaknar. 
   Jag tror att det är tack vare att man vaknar man kommer ihåg drömmarna för de nätter jag inte vaknar så kommer jag inte ihåg vad jag drömt. Man måste vakna och tänka på drömmen inte bara vakna. 
   I natt drömde jag om den tecknade filmen Atlantis. En rymdfarkost landade i närheten av mig så jag gick dit och tittade in. Där inne fanns besättningen och en kvinna från Atlantis. Hon såg inte ut att komma från någon annan stans men hon visade mig att hennes ögon kunde lysa blåa. Hon ville komma tillbaka till hennes land så hon föreslog att åka tillbaka med rymdfarkosten men så enkelt var det inte. För att komma tillbaka till landet så var man tvungen att åka under vattnet. Hon hade med sig en speldosa av något slag, jag kommer ihåg att man kunde öppna den och inuti såg den ut som ett tangentbord som man har till datorn. Mer drömde jag inte. 
  Speldosan kom tillbaka i nästa dröm, då jag drömde om Alice i Underlandet. Hunden och Hattmakaren var med också jag så klart. Jag fick den att spela tack vare att jag såg den lilla veven på vänster sida. När jag vevade på den och tryckte i "mellanslag knappen" så kom en melodi. Hunden blev jätte glad över att jag fick den att spela, på något sätt tror jag att den räddade oss. Sedan vaknade jag.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar