söndag 17 juli 2011

Harry Potter och dödsrelikerna del 2

I dag har jag och två kompisar varit och sett den sista Harry Potter filmen. 


tryck här för att läsa om vad jag tyckte om del 1

Jag har svårt att hitta ord som beskriver filmen. Den är spännande, lite romantisk och tragisk på samma gång. En riktigt bra film med andra ord som jag vill se många gånger till. 


Vad mer kan jag skriva om den bästa filmen jag sätt sen Harry Potter del 1. 


Filmen är regisserad av David Yates som också har regisserat fenixorden, halvblodsprinsen och dödsrelikerna del 1. Harry Potter spelas av Daniel Radcliffe, Ron spelas av Rubert Grint och Hermione spelas av Emma Watson.


Själv har jag inte hunnit läsa boken men jag hoppas att den är lika bra som resten av J K Rowlings böcker om pojken som överlevde. 






Dagens låt:




"Hedvigs sång" som jag kallar för Harry Potters signaturmelodi.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar